چت کردن های دردسرساز


درامتداد تاریکی

 

مردي با ثبت نام در يک سايت همسريابي پس از آشنايي با چند زن و دختر جوان از آن ها کلاهبرداري ميليوني کرد. سرهنگ سيدمحسن عرفاني رئيس پليس فتا خراسان رضوي در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جواني اهل گيلان پس از ثبت نام در يکي از سايت هاي همسريابي به بهانه ازدواج با چند زن و دختر جوان آشنا شده بود. اين فرد براي اين که زودتر زمينه ارتباط خود را با زنان و دختران فراهم آورد، هنگام ثبت نام در سايت خود را دکتر و مهندس معرفي کرده بود، اين درحالي بود که تحصيلات او زير ديپلم بود.........

 جوان مذکور پس از ثبت مشخصات خود در سايت و گرفتن مشخصات و شماره هاي تماس دختران و زنان جواني که به منظور ازدواج در سايت همسريابي ثبت نام کرده بودند، با آنها قرار ملاقات گذاشت و در همين ملاقات هاي پي در پي بود که توانست اعتماد چند زن و دختر را به خود جلب کند. سرهنگ عرفاني افزود: اين متهم پس از آن که ۳ماه با طعمه هاي خود در تماس بود با عنوان اين که مادرم به بيماري صعب العلاجي مبتلاست و هزينه هاي عمل و درمان او بسيار زياد است از زنان و دختران تقاضاي مبالغي پول کرده و به آنها وعده داده بود تا پول آنها را در اولين فرصت بازگرداند. زنان و دختران جوان نيز که روياي ازدواج با يک دکتر و مهندس را در سر مي پروراندند چه بسا با فروش طلاهاي خود مبالغي از ۶ تا ۱۰ميليون را به او دادند. رئيس پليس فتا خراسان رضوي افزود: متهم کلاهبردار پس از اين که ميليون ها تومان پول از زنان و دختراني در مشهد و ديگر شهرهاي کشور گرفته بود تلفن خود را قطع کرده و ديگر به هيچ يک از تماس هاي اين زنان پاسخ نداده بود. وي گفت: با شکايت تعدادي دختر جوان به پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان رضوي، ماموران اين پليس طي بررسي هاي فني و پليسي سرانجام موفق شدند، فرد کلاهبردار را که جواني اهل گيلان بود شناسايي و دستگير کنند. اين متهم در بازجويي هاي اوليه منکر اقدامات خود شد اما وقتي با طعمه هاي خود روبه رو شد به جرم خود اعتراف کرد. رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي درباره ازدواج از طريق سايت هاي همسريابي هشدار داد و افزود: در اين سايت ها ممکن است افرادي با هويت هاي جعلي عضو شوند و با معرفي خود به عنوان يک شخص پولدار و داراي تحصيلات بالا دختران جوان را گول بزنند. وي گفت: بسياري از سايت هاي همسريابي کلاهبردار هستند. وي در توضيح اين موضوع گفت: با ورود به صفحات اين سايت ها مشاهده مي شود که اعلام شده، ثبت نام به صورت رايگان است اما پس از ثبت نام به دلايل مختلف از جمله انواع عضويت، مبالغي را از ثبت نام کنندگان مي گيرند تا اطلاعات افراد دلخواه ثبت نام کنندگان را در اختيار آنها قرار دهند. وي افزود: بسياري از اين اطلاعات نيز ممکن است ساختگي و صرفا براي کلاهبرداري باشد. سرهنگ عرفاني اضافه کرد: يکي ديگر از مشکلاتي که پس از عضويت در سايت همسريابي پيش مي آيد،ارتباط زن و مرد است که پس از آشنايي اوليه ممکن است دو طرف تصاوير شخصي خود را بين هم رد و بدل کنند که در اين ميان ممکن است افرادي با سوء استفاده از اين موقعيت و با تهديد پخش تصاوير خصوصي دختران جوان از آنها اخاذي کنند. رئيس پليس فتا خراسان رضوي همچنين گفت: زنان و دختران زيادي از طريق سايت هاي همسريابي فريب خورده اند و حتي زمينه ورود آنها به مراکز فساد به منظور سوء استفاده از آنان فراهم شده است و امکان پيگيري نيز در برخي موارد ممکن نيست چرا که کلاهبرداران با مدارک جعلي به عضويت سايت درمي آيندسرهنگ عرفاني به کاربران اينترنت توصيه کرد تا زماني که اين سايت ها ساماندهي و ثبت نشده و مجوزهاي لازم براي چنين سايت هايي از سوي مسئولان مربوط از جمله وزارت خانه هاي ارشاد و ورزش و جوانان اعلام نشده است از مراجعه به اين گونه سايت ها بپرهيزند.

 

تهديد به انتشار تصاوير شخصي، پيشنهاد رابطه نامشروع و اخاذي پيامدچت کردن

وي همچنين به پيامدهاي منفي ارتباط با افراد غريبه و ناشناس از طريق فضاي مجازي اشاره کرد و در مورد يک موضوع اخاذي و تهديد از دختري جوان گفت: چندي قبل دختر دانشجويي هنگام چت کردن (گفت وگوي اينترنتي) با مرد غريبه  اي آشنا شد و پس از مدتي که ارتباط اين دو نفر بيشتر شد، آنان از طريق «وب کم» تصاوير يکديگر را ديدند. سرهنگ عرفاني افزود: اين ماجرا ادامه داشت و پسر جوان تصاويري را که با وب کم از دختر جوان گرفته بود ضبط و نزد خود نگهداري مي کرد. اين فرد پس از مدتي با سوء استفاده از اين تصاوير درصدد اخاذي از اين دختر برآمد و حتي پيشنهاد ارتباط نامشروع داد، بنابراين به دختر مورد اشاره گفته بود اگر فلان مبلغ پول به من ندهي تصاوير و فيلم هايت را در اينترنت منتشر مي کنم. وي افزود: با شکايت اين دختر به پليس فتا پس از رديابي هاي فراوان کارآگاهان در فضاي مجازي سرانجام متهم جوان شناسايي و دستگير شد. سرهنگ عرفاني ضمن هشدار به خانواده ها درباره چت کردن در اينترنت افزود: در فضاي اينترنت هويت واقعي افراد پنهان مي ماند و ممکن است کلاهبرداراني هنگام چت کردن با ابراز عشق و علاقه به طرف مقابل درصدد سوء استفاده و اخاذي برآيند. وي افزود: هنگامي که افراد به اينترنت متصل هستند ممکن است تمامي اطلاعات شخصي و تصاوير آنها از طرف فرد مقابل هک شود و مورد سوء استفاده قرار بگيرد. وي افزود: در هنگام چت کردن نيز کلاهبرداران، اخاذان و سوء استفاده کنندگان به راحتي مي توانند اطلاعات طرف مقابل و عکس هاي شخصي و خانوادگي وي را هک کنند و به سرقت ببرند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,ساعت 18:37 توسط بیتا| |


Power By: LoxBlog.Com